Het uitbesteden van je webshop klantenservice als deel van de
e-commercestrategie

De komst van e-commerce heeft veel nieuwe mogelijkheden gecreëerd voor organisaties om nieuwe klanten te bereiken met hun producten en diensten. Door hun producten en diensten online aan te bieden zijn zij altijd en overal te vinden voor potentiële klanten. Dit vraagt van organisaties dat zij zich focussen op het opzetten van een duidelijke en doelgerichte e-commercestrategie en webcarestrategie om potentiële klanten te overtuigen van hun merk. Door het ontbreken van het persoonlijke gezicht van de verkoopmedewerker in deze digitale omgeving, is het bieden van een persoonlijk aanspreekpunt essentieel voor een optimale klantervaring, klantretentie, leadgeneratie en hogere conversies! Wil jij je E-commerce klantenservice uitbesteden bij Chatkracht? Neem contact met ons op!

Chatkracht

Het belang van een persoonlijke aanpak in een digitale omgeving

Veel klanten die online een aankoop doen missen het persoonlijke aanspreekpunt wanneer zij tegen vragen of twijfels aanlopen. Omdat er geen medewerker fysiek aanwezig is om hen te helpen zullen zij wellicht sneller afhaken of de aankoop doen op een plek waar hun vragen wel beantwoord worden. Dit laat zien wat het belang is van een duidelijk en persoonlijk aanspreekpunt in je webshop. Je klanten willen tenslotte snel contact op kunnen nemen wanneer zij tegen problemen aan lopen. Dat is wat wij noemen #ultiemeklanttevredenheid. Wij hebben ervaring met verschillende webshops en CMS systemen zoals:

Snel een passende oplossing voor de (potentiële)klanten

Wanneer klanten tegen een probleem aanlopen, willen zij hier zo snel mogelijk van af. Bij Chatkracht zijn wij ervan overtuigd dat je als organisatie ook in een e-commerce omgeving een persoonlijke indruk achter kunt laten en de klant op een persoonlijke en betrokken manier snel kunt helpen bij onzekerheden en vragen. Dit doen wij door het mogelijk te maken om zowel online communicatiemiddelen, bijvoorbeeld live chat of e-mail, als offline communicatiemiddelen, bijvoorbeeld telefonie, aan ons uit te besteden. Chatkracht heeft ook een telefoonaanname service. Dit valt te vergelijken met een receptiedienst. Wij vinden het belangrijk om ons aan te passen aan de wensen van onze klanten. Daarom kunnen wij in samenwerking met het huidige klantenservice team opereren, maar kunnen wij ook samen met jou nieuwe communicatiekanalen opzetten, beheren en optimaliseren.

Chatspecialisten van Chatkracht

De rol van Chatkracht als klantenservice en salesmedewerker binnen jouw organisatie!

Onze communicatiespecialisten hebben veel ervaring met veel diverse markten, waaronder de meubelbranche en tuincentra. Zo kunnen wij uw websitebezoekers optimaal begeleiden en adviseren in de customer journey. Wij nemen de verantwoordelijkheid dat wij als visitekaartje voor jouw organisatie mogen communiceren erg serieus. Daarom stellen wij van tevoren een uitgebreid kenniscentrum op waarin alle essentiële informatie over jouw organisatie, je merk en je producten of diensten staat beschreven. Deze vullen wij regelmatig aan met nieuwe informatie om altijd up-to-date te blijven en onze dienstverlening blijvend te optimaliseren. Daarbij zorgen wij er ook voor dat wij altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen binnen jouw werkveld. Dit doen wij met het belangrijkste doel om jouw website bezoekers altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn.