Klantenservice via Instagram uitbesteden

Instagram is het platform voor het delen van foto’s en video’s met anderen. Doordat gebruikers deze content liken en/of erop reageren ontstaat er ontzettend veel interactie. Ook het sturen van direct messages (DM’s) is mogelijk. Instagram is populair bij jongeren, des te belangrijker om ook via Instagram bereikbaar te zijn voor jouw (potentiële) klanten. Kom je zelf niet toe aan het (snel) reageren op berichten van Instagram, kies er dan voor voor het uitbesteden van deze klantvragen aan Chatkracht. Samen streven wij naar #ultiemeklanttevredenheid voor jouw klanten.

Chatkracht

Het belang van het reageren op Instagram

Een reactie welke wordt geplaatst onder jouw post op Instagram is openbaar en voor elke gebruiker zichtbaar. Dit laat de noodzaak zien van het direct reageren op deze reacties. Als een klant een negatieve reactie plaatst onder jouw post op Instagram dan kan dit (potentiële) klanten afschrikken. Dit geeft de noodzaak aan om snel te reageren. Mocht jij niet in de gelegenheid zijn of de tijd hebben om hier snel op te reageren, dan kan je kiezen om de reacties via Instagram uit te besteden. De ene sector is  gevoeliger voor negatieve reacties dan de andere sector. Vooral als het een jonge doelgroep betreft, kan dit negatieve bericht over jouw organisatie snel worden verspreid. Door hier direct en daadkrachtig op te reageren kan deze negatieve reactie om worden gezet in een positieve bijdrage voor jouw organisatie. Door te reageren bescherm je niet alleen de reputatie van jouw organisatie, maar werk je tegelijkertijd aan de tevredenheid van jouw (potentiële) klanten. 

Komen jullie er zelf niet aan toe? Kies dan voor het uitbesteden van de klantvragen en reacties op Instagram en laat jezelf ontzorgen door de klantenservicespecialisten van Chatkracht. Wij zijn de partij die dit voor je oppakt. Onze specialisten die op een empathische en persoonlijke manier reageren maken dit mogelijk. Naast Instagram zijn onze diensten ook toe te passen op Facebook Messenger, WeChat, Telegram, Google Business, Whatsapp en Twitter.

Ook het reageren op positieve reacties onder posts op Instagram wordt vaak onderschat. Deze positieve reacties zorgen namelijk voor vertrouwen bij (potentiële) klanten en een hogere klantretentie. Het lezen van deze positieve reacties overtuigen deze klanten om te kiezen voor het product en/of dienst van jouw onderneming. Door te reageren op de geplaatste positieve reacties versterk je dit effect. Potentiële klanten zien een reactie vanuit jouw onderneming, wat bijdraagt aan extra geloofwaardigheid. Ook versterk je door te reageren de relatie met de bestaande klant. Deze krijgt hierdoor namelijk het gevoel gewaardeerd te worden, met als gevolg een hogere klanttevredenheid. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om hun klantenservice uit te besteden bij Chatkracht.

Ga verder en kies voor Instagram reacties uitbesteden bij Chatrkacht

Door binnen onze samenwerking te kiezen voor het beheren van de binnenkomende reacties via jouw Instagram door Chatkracht, nemen wij deze belangrijke taak voor jou uit handen. Onze specialisten zitten dagelijks van 9.00 tot 21.00 klaar, zodat wij altijd en snel op binnenkomende berichten kunnen reageren. Hierin maken we samen een plan van aanpak hoe we dit gaan doen. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een transparante aanpak, dan plaatsen onze ervaren specialisten een openbare reactie namens jouw organisatie. Deze is voor iedereen zichtbaar. We kunnen ook besluiten om voor een persoonlijke aanpak te gaan, dan reageren we kort in het openbaar en schakelen we vervolgens over naar een privé gesprek via Instagram Direct Messenger. Wil je gebruik maken van onze andere diensten? Wij hebben ook een professionele telefoondienst zoals onze telefoonaanname service die je klantenservice ondersteunen.

Elk bedrijf is hierin uniek, dat zijn wij ook. Jouw tone of voice is in het contact naar klanten ontzettend belangrijk. Daarom bespreken we altijd samen hoe we het beste de reacties via Instagram vorm kunnen geven. Deze persoonlijke aanpak is één van onze kernwaarden. Zo streven we samen naar #ultiemeklanttevredenheid.

Chatspecialisten van Chatkracht

Instagram reacties uitbesteden bij Chatkracht? Wij reageren op jouw Instagram Messages

Vergroot je bereikbaarheid en bespaar tijd door jouw Instagram reacties uit te besteden door de ervaren specialisten van Chatkracht dit te laten uitvoeren. Onze mensen reageren altijd binnen 5 á 10 minuten op binnenkomende berichten, zo komen we direct in contact. Daarnaast gaan we echt het gesprek aan en zijn we pas tevreden zodra de klant volledig is geholpen.

Zo is het voor jouw klanten mogelijk om via het kanaal van hun voorkeur direct contact op te nemen met jouw organisatie. Op deze manier ben je altijd bereikbaar voor jouw klanten en ga je voor #ultiemeklanttevredenheid. Naast Instagram uitbesteden verzorgen wij ook software koppelingen zoals Simplicate, Trengo, Zapier en Zendesk. Ook voor Bol.com en Amazon verzorgen wij klantenservice diensten.