Klantenservice via Instagram uitbesteden

Instagram is het platform voor het delen van foto’s en video’s met anderen. Doordat gebruikers deze content liken en/of erop reageren ontstaat er ontzettend veel interactie. Ook het sturen van direct messages (DM’s) is mogelijk. Instagram is populair bij jongeren, des te belangrijker om ook via Instagram bereikbaar te zijn. Laat Instagram door Chatkracht uitbesteden en je streeft naar #ultiemeklanttevredenheid.

Chatkracht

Het belang van het reageren op Instagram

Een reactie welke wordt geplaatst onder jouw post op Instagram is openbaar en voor elke gebruiker zichtbaar. Dit laat de noodzaak zien van het direct reageren op deze reacties. Als een klant een negatieve reactie plaatst onder jouw post op Instagram dan kan dit (potentiële) klanten afschrikken. De ene sector is hier gevoeliger voor dan de andere sector. Vooral als het een jonge doelgroep betreft, kan dit negatieve bericht over jouw organisatie snel worden verspreid. Door hier direct en daadkrachtig op te reageren kan deze negatieve reactie om worden gezet in een positieve bijdrage voor jouw organisatie. Door te reageren bescherm je niet alleen de reputatie van jouw organisatie, maar werk je tegelijkertijd aan de tevredenheid van jouw (potentiële) klanten. Onze specialisten die op een empathische en persoonlijke manier reageren maken dit mogelijk. Naast Instagram zijn onze diensten ook toe te passen op Facebook Messenger, WeChat, Telegram, Google Business, Whatsapp en Twitter.

Daarnaast is het van groot belang om te reageren op positieve reacties onder jouw posts op Instagram. Deze positieve reacties zorgen namelijk voor vertrouwen bij (potentiële) klanten en een hogere klantretentie. Het lezen van deze positieve reacties overtuigen deze klanten om te kiezen voor het product en/of dienst van jouw onderneming. Door te reageren op de geplaatste positieve reacties versterk je dit effect. Potentiële klanten zien een reactie vanuit jouw onderneming, wat bijdraagt aan extra geloofwaardigheid. Daarnaast versterk je door te reageren de relatie met de bestaande klant. Deze krijgt hierdoor namelijk het gevoel gewaardeerd te worden, met als gevolg een hogere klanttevredenheid. Daarom is je klantenservice uitbesteden bij Chatkracht een goed idee.

Ga verder door Instagram uit te laten besteden

Door binnen onze samenwerking te kiezen voor het beheren van de binnenkomende reacties via jouw Instagram door Chatkracht, nemen wij deze belangrijke taak voor jou uit handen. Onze specialisten zitten dagelijks van 9.00 tot 21.00 klaar, zodat wij altijd en snel op binnenkomende berichten kunnen reageren. Hierin maken we samen een plan van aanpak hoe we dit gaan doen. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een transparante aanpak, dan plaatsen onze ervaren specialisten een openbare reactie namens jouw organisatie. Deze is voor iedereen zichtbaar. We kunnen ook besluiten om voor een persoonlijke aanpak te gaan, dan reageren we kort in het openbaar en schakelen we vervolgens over naar een privé gesprek via Instagram Direct Messenger. Wil je onze diensten verder uitbreiden? Wij hebben ook een professionele telefoondienst zoals onze telefoonaanname service die je klantneservice ondersteunen.

Elk bedrijf is hierin uniek, dat zijn wij ook. Jouw tone of voice is in het contact naar klanten ontzettend belangrijk. Daarom bespreken we altijd samen hoe we het beste de reacties via Instagram vorm kunnen geven. Deze persoonlijke aanpak is één van onze kernwaarden. Zo streven we samen naar #ultiemeklanttevredenheid.

Chatspecialisten van Chatkracht

Laat Chatkracht ook reageren op jouw Instagram Direct Messages

Vergroot je bereikbaarheid en bespaar tijd door ook jouw Instagram Direct Messenger berichten door de ervaren specialisten van Chatkracht te laten voeren. Onze mensen reageren altijd binnen 30 seconden op een binnenkomend bericht, zo komen we direct in contact. Daarnaast gaan we echt het gesprek aan en zijn we pas tevreden zodra de klant volledig is geholpen.

Zo is het voor jouw klanten mogelijk om via het kanaal van hun voorkeur direct contact op te nemen met jouw organisatie. Op deze manier ben je altijd bereikbaar voor jouw klanten en ga je voor #ultiemeklanttevredenheid. Naast Instagram verzorgen wij ook software koppelingen zoals Simplicate, Trengo, Zapier en Zendesk. Ook voor Bol.com en Amazon verzorgen wij klantenservice diensten.