De kracht van een eigen chatbot

Maak kennis met onze chatbot! Wist je dat zo’n geautomatiseerde gesprekspartner een hoop voordelen biedt voor jouw organisatie? Van betere bereikbaarheid tot verhoogde conversie – hieronder lees je wat onze chatbot kan betekenen voor jou.
Met een chatbot van Chatkracht combineer je empathie én efficientie

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een computergestuurde gesprekspartner die het mogelijk maakt om gesprekken met websitebezoekers te automatiseren. Eigenlijk een digitale medewerker, maar dan nét iets flexibeler. Onze chatbot is namelijk niet alleen doordeweeks, maar ook in het weekend en op feestdagen bereikbaar voor jouw klanten. Ja, voor jouw klanten in het bijzonder. Want we laten de chatbot installeren door een van onze medewerkers, die er persoonlijk voor zorgt dat jouw nieuwe digitale medewerker naadloos aansluit op de rest van jouw organisatie. Zo staat de chatbot elke klant vriendelijk en persoonlijk te woord en genereert hij vierentwintig uur per dag leads, terwijl jij een hoop tijd bespaart.
Zo gaan we samen aan de slag
Doelstelling bepalen
Kenniscentrum opstellen
Implementatie
Pilotfase
Waarde creëren

Past een chatbot bij mijn organisatie?

Het automatiseren van een deel van je klantenservice kan best spannend zijn. Heeft zo’n chatbot wel het antwoord op alle binnenkomende klantvragen? En hoe zit het met empathie? Een chatbot is maatwerk, en dat begint bij de mens. Als je kiest voor een chatbot van Chatkracht, trappen we af met een pilotperiode van zes maanden waarin alle binnenkomende berichten door onze chatspecialisten zullen worden opgepakt. Zo komen we alles te weten over het vraaggedrag van jouw klanten, om na de pilotperiode een oplossing te kunnen kiezen die perfect bij jouw organisatie past. Net als een echte klantenservicemedewerker wordt de chatbot steeds slimmer en effectiever. Elk klantcontact zorgt ervoor dat je digitale collega jouw klanten beter begrijpt en wij houden een rapport bij om die ontwikkelingen inzichtelijk te maken. Implementatie

Nooit uitgeleerd

Een chatbot van Chatkracht is een stuk slimmer dan je misschien denkt. Zo kunnen we deze installeren in vrijwel elke taal – van Engels tot Arabisch. En wat software betreft, doet onze chatbot ook niet moeilijk. Het is niet nodig om je hele software-huishouding om te gooien, wij kijken naar het type chatbot dat past bij de programma’s die jouw organisatie al gebruikt.

Net als een echte klantenservicemedewerker wordt de chatbot steeds slimmer en effectiever. Elk klantcontact zorgt ervoor dat je digitale collega jouw klanten beter begrijpt en wij houden een rapport bij om die ontwikkelingen inzichtelijk te maken.

Over ontwikkelingen gesproken: je hebt vast wel van ChatGPT gehoord, een technologie met veel potentie voor een hoop organisaties. Bij Chatkracht zijn we dan ook druk bezig om te kijken hoe deze online AI-tool het beste ingezet kan worden binnen jouw bedrijf. Door middel van onafhankelijk advies zullen weje zo goed mogelijk helpen en begeleiden bij het automatiseren van jouw organisatie.

Kies jouw kanaal

Een deel van jouw klanten zal contact zoeken via jouw website, terwijl anderen liever worden geholpen via social media. Voor #ultiemeklanttevredenheid wil je bereikbaar zijn op de plekken waar jouw klanten zijn. Met de hulp van Chatkracht is dat zo gepiept. Of het nou gaat om Facebook Messenger, Whatsapp, Telegram of WeChat – wij bouwen een chatbot voor ieder kanaal waarop jouw organisatie actief is.

Onze chatspecialisten zitten klaar om binnen 30 seconden te reageren

Het automatiseren van een deel van je klantenservice kan best spannend zijn. Heeft zo’n chatbot wel het antwoord op alle binnenkomende klantvragen? En hoe zit het met empathie? Een chatbot is maatwerk, en dat begint bij de mens. Als je kiest voor een chatbot van Chatkracht, trappen we af met een pilotperiode van zes maanden waarin alle binnenkomende berichten door onze chatspecialisten zullen worden opgepakt. Zo komen we alles te weten over het vraaggedrag van jouw klanten, om na de pilotperiode een oplossing te kunnen kiezen die perfect bij jouw organisatie past.

Chatbot of flowbot?

Chatbot, flowbot… Soms zie je door de bomen de bot niet meer. Het belangrijkste verschil tussen een chatbot en een flowbot is de manier waarop de bot vragen en antwoorden communiceert. Stel: een klant met een vraag opent de chatoptie op jouw website. Een chatbot zal open vragen stellen en herkennen wat er gezegd wordt, om vervolgens een antwoord te formuleren op de vraag van jouw klant. Een flowbot stimuleert ook gesprekken met bezoekers, maar in plaats van te antwoorden op open vragen, geeft hij informatie door vragen te stellen met meerkeuzeopties. Benieuwd naar de beste bot voor jouw organisatie? Neem contact met ons op!
Onze tevreden klanten
Heb je een vraag?
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!

Jaap van der Meulen