Klantenservice via Facebook Messenger uitbesteden

Facebook is als sociaal medium al niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van meer dan 10 miljoen Nederlanders. Dit maakt dat Facebook een invloedrijk medium waar dagelijks veel informatie wordt geschreven en gedeeld. Daarom is het als organisatie belangrijk dat je zichtbaar bent op kanalen zoals Facebook en weet kansen te benutten op het gebied van klantenservice en het creëren van een optimale klantervaring.

Chatkracht

Hoe kan Facebook Messenger ingezet worden als klantenservicekanaal en welke impact heeft dit?

Naast het gebruik van Facebook als platform op nieuws, updates en acties te delen, biedt Facebook Messenger de mogelijkheid om in direct contact te komen met (potentiële) klanten. Naast de reguliere klantenservicekanalen kunnen digitale kanalen zoals Facebook Messenger, Telegram, WeChat en Whatsapp (potentiële) klanten de mogelijkheid bieden om eenvoudig en snel in contact te komen met jouw organisatie. Door de laagdrempeligheid van Facebook Messenger zijn klanten sneller geneigd om contact op te nemen bij vragen, twijfels of klachten. Hierdoor kun je hen sneller informeren en een passende oplossing bieden. Zo zorgt het uitbesteden van Facebook Messenger voor een hogere klantretentie, leadgeneratietijdsbesparing en meer conversies!

Facebook Messenger als onderdeel van de klantenservicestrategie

Daarbij geeft het beheren van Facebook en Facebook Messenger je ook beter inzicht in hoe (potentiële) klanten over je organisatie denken, wat het imago van je organisatie is en wat ze delen met hun sociale netwerk. De wijze waarop je jouw organisatie presenteert op sociale media vormt het digitale visitekaartje van je organisatie en mogelijk het eerste contactmoment dat potentiële klanten met jouw organisatie hebben. Dit biedt mogelijkheden om je doelgroep en hun interesses verder in kaart te brengen. Dit is gunstig wanneer je de naamsbekendheid van je organisatie wilt vergroten of als de basis voor een marketingstrategie. Wil je je klantenservice nog meer uitbreiden, kijk dan eens naar onze telefoondienst zoals het inbound callcenter van Chatkracht.

Chatspecialisten van Chatkracht

Het uitbesteden van Facebook als klantenservicekanaal

Bij Chatkracht geloven wij dat het optimaliseren van zowel offline als online kanalen een grote meerwaarde heeft voor je klantenservicestrategie. Omdat deze kanalen het visitekaartje van je organisatie vormen is het belangrijk om op alle kanalen snel het juiste antwoord te kunnen geven op vragen, twijfels en klachten van klanten. Daarom biedt Chatkracht de mogelijkheid om Facebook Messenger uit te besteden. Wij gaan zorgvuldig te werk om een optimale klantenservicestrategie uit te besteden en op te zetten om jouw organisatie optimaal te representeren. Hierbij stellen wij persoonlijke communicatie en een transparante werkwijze voorop waarin wij de voortgang en bijbehorende resultaten direct met jouw organisatie delen om zo de dienstverlening blijvend te optimaliseren. Naast Facebook Messenger verzorgen wij ook software koppelingen zoals Simplicate, Trengo, Zapier en Zendesk.

Wil je meer weten over de mogelijkheden die Chatkracht biedt voor jouw organisatie, zoals het uitbesteden van Google My Business of telefonie? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.