ChatGPT inzetten om jouw klantenservice te verbeteren?

Een snelle, vriendelijke klantenservice is een essentieel onderdeel van een goedlopend bedrijf. Maar waar begin je met het opzetten van een klantenservice? Welke communicatiekanalen passen bij jouw organisatie? En hoe stel je een empathisch, maar efficiënt team samen of hoe integreer ik AI in mijn klantenservice? Wij helpen je graag. Met de hulp van Chatkracht kun je jouw bereikbaarheid vergroten, jouw responstijd versnellen en jouw klantervaring verbeteren. We staan bekend om onze laagdrempelige communicatie en persoonlijke benadering.

ChatGPT en Chatkracht

De opkomst van ChatGPT is je vast niet ontgaan. ChatGPT is een AI-gedreven chatbot die zo goed als alles voor je kan schrijven. In principe hoeven hier geen mensen aan te pas te komen. De komst van ChatGPT opent dan ook veel deuren voor de automatisering van jouw klantenservice.

Als je het doet, doe het dan goed

De vraag is niet of AI jouw klantenservice kan ondersteunen, maar hoe. En daar komen wij in beeld. Als je besluit om jouw klantenservice uit te besteden aan Chatkracht, zullen we aan de hand van drie fases bepalen wat er past bij jouw bedrijf.
Zo gaan we samen aan de slag
Doelstelling bepalen
Kenniscentrum opstellen
Implementatie
Pilotfase
Waarde creëren

Fase 1 - we laten ChatGPT werken voor jou

Om te beginnen gaan we samen in gesprek. We verzamelen data over jouw huidige klantenservice en klantervaringen als basis voor nieuwe doelstellingen. We kijken welke kanalen jouw klanten gebruiken, welke softwareprogramma’s daarbij passen en hoe we ChatGPT daaraan kunnen koppelen. Werkt jouw organisatie al met een bepaalde software, zoals Magento of Lightspeed? Dan sluiten we onze systemen daar naadloos op aan. Dan is het tijd voor de implementatie – we kunnen live! ChatGPT werkt nu als geautomatiseerde klantenservice voor jouw bedrijf.

Fase 2 - optimaliseren door te leren

Uit de chat- en telefoongesprekken die de ChatGPT chatbot voor jouw organisatie voert, komt veel waardevolle data. Denk hierbij aan gespreksonderwerpen en de tevredenheid na afloop van een gesprek. Belangrijke informatie, die we gebruiken om van te leren. De antwoorden die de chatbot geeft, zijn heel makkelijk bij te sturen naar jouw wensen. Onze specialisten weten precies hoe dat werkt, en dankzij grondige analyses en slimme aanpassingen zorgen we ervoor dat ChatGPT precies werkt zoals jij wilt.

Fase 3 - wij zijn jouw back-up

Er is een kans dat jouw klant niet genoeg geholpen kan worden door ChatGPT. Bijvoorbeeld als het gaat om een complex vraagstuk, of als de klant gewoon liever telefonisch contact wil. In zo’n geval zitten onze communicatiespecialisten gewoon klaar. Zo hoef je dus niet bang te zijn dat jouw klanten met vraagtekens achterblijven. Met onze communicatiespecialisten als back-up, weet je zeker dat ze op de juiste manier geholpen worden.

Fase 4 - privacy

We hadden het hierboven al even over data die voortkomt uit de gesprekken die ChatGPT voert met jouw klanten. Die data wordt gebundeld om te analyseren. Dat doen we via een voor jou inzichtelijk dashboard. De verantwoordelijkheid voor deze data ligt bij Chatkracht. Wij beschermen de privacy van jouw klanten in overeenstemming met de wet- en regelgeving.
Onze tevreden klanten
Heb je een vraag?
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!

Jaap van der Meulen