Een goede klantenservice strategie draagt bij aan het verhogen van conversies

De groei van e-commerce heeft veel nieuwe mogelijkheden gecreëerd. Door de inzet van nieuwe, digitale kanalen kun je (potentiële) klanten op elk moment van de dag aanspreken, waar ze ook zijn of wat ze ook aan het doen zijn. Echter creëren digitale kanalen zoals Social Media of E-mail ook wat obstakels. Zo is het lastiger om je klanten op een persoonlijke manier te benaderen en hen te helpen met vragen. Een goed georganiseerde klantenservice die ook buiten kantoortijden bereikbaar is kan je hierbij helpen.

Hoe zet je een klantenservice strategie op om conversies te verhogen?

Als jij je klantenservice wil uitbesteden en in wil zetten om je conversies te verhogen, zijn drie zaken essentieel. Al allereerste is het belangrijk dat je binnenkomende klantvragen snel oppakt. Door klanten snel van de informatie te voorzien die zij nodig hebben, kun je hen sneller door het aankoopproces helpen en hen ondersteunen waar zij hulp nodig hebben op het moment dat zij deze hulp nodig hebben. Zo kan je hen ondersteunen in het doen van een aankoop of aanvraag op jouw website. Door toegang te krijgen tot jullie essentële systemen wordt dit proces makkelijker gemaakt. Denk hierbij aan jullie CMS systeem zoals Lightspeed, Magento, WooCommerce, Shopify, Prestashop of CCV Shop.

 

Hoe Chatkracht jouw organisatie kan ondersteunen in het ontwikkelen van jouw klantenservice

Bij Chatkracht vinden we het belangrijk om een goede klantenservicestrategie op te zetten voor onze klanten. Wij passen onze dienstverlening aan op onze klanten in plaats van andersom. Door de doelgroep, de markt en de producten en diensten van onze klanten goed in kaart te brengen en onze dienstverlening hierop aan te passen, creëren wij #ultiemeklanttevredenheid. Benieuwd wat wij voor jouw webcare kunnen betekenen? Neem dan nu contact met ons op!

Meer omzet uit nieuwe & bestaande klanten

Daarnaast is het belangrijk dat je (potentiële) klanten op een persoonlijke en empathische wijze te woord staan. Door standaardantwoorden te mijden en elke klant persoonlijk te helpen geef je je klanten het gevoel dat jij als organisatie naar ze luistert en hun vragen, twijfels of klachten serieus neemt. Dit vormt de basis voor het creëren van vertrouwen en retentie bij klanten. 

Daarbij is het van belang om (potentiële) klanten op een proactieve wijze te benaderen. Zo kun je potentiële klanten die zich nog aan het oriënteren zijn al vroeg overtuigen van de meerwaarde van jouw product of dienst door hun vragen te beantwoorden of hun twijfels weg te nemen. Maar ook bij bestaande klanten is proactieve communicatie een waardevol middel. Zo kun je hen aansporen een herhalingsaankoop te doen of hen aansporen om als ambassadeur van je organisatie. Dit proces wordt verstevigd door het gebruik van een CRM systeem. Bij Chatkracht hebben wij veel ervaring in het gebruiken van software koppelingen zoals Simplicate, ZOHO, Trengo, Pipedrive, Teamleader, AFAS, Exact, Zapier en Zendesk.