Go with the flowbot

Al eens van een flowbot gehoord? Deze digitale gesprekspartner van Chatkracht begeleidt jouw websitebezoekers zelf naar het juiste antwoord op hun vraag, en zorgt zo voor een snellere klantenservice, betere bereikbaarheid en hogere conversie voor jouw organisatie! Lees hieronder hoe onze flowbot werkt voor jouw onderneming.
Met een flowbot van Chatkracht ben je altijd bereikbaar!

Wat is een flowbot?

Een flowbot combineert menselijke service met automatisering, net als een chatbot. De flowbot antwoordt niet op open vragen, maar begeleidt jouw klanten naar het juiste antwoord door vragen te stellen en opties te tonen. Komt de flowbot er niet uit? Dan springt er gelijk een chatspecialist van Chatkracht bij om het gesprek over te nemen.

Een flowbot is maatwerk

Als je kiest voor een flowbot van Chatkracht, richten we ‘m samen in. Één van onze medewerkers kijkt vanaf het begin met je mee en we verdiepen ons goed in het vraaggedrag van jouw klanten. Vervolgens stellen we samen met jou een kenniscentrum op. Zo beschikt de flowbot over alle informatie om jouw klanten zo goed mogelijk op weg te helpen met vragen als:
Die vragen kan de flowbot beantwoorden in elke gewenste taal – van Engels tot Arabisch. En wat software betreft, is onze flowbot ook behoorlijk flexibel! Het maakt niet uit met welke programma’s jouw organisatie werkt, wij zorgen dat jouw nieuwe flowbot er naadloos op aansluit.
0 %

van de gesprekken worden 

opgepakt door een flowbot.

0 %

neemt contact op 

in het weekend.

0 %

neemt contact op 

buiten kantooruren.

Zo gaan we samen aan de slag
Doelstelling bepalen
Kenniscentrum opstellen
Implementatie
Pilotfase
Waarde creëren

Hoe past een flowbot binnen mijn organisatie?

Waar de ene klant zijn vraag stelt via jouw website, zal de ander dat eerder doen via social media. We kunnen onze chatbot installeren op elk kanaal waarop jij actief bent. Van Whatsapp tot Facebook en van Instagram, Twitter of WeChat tot Telegram – zo ben je altijd en overal bereikbaar!

Waar de ene klant zijn vraag stelt via jouw website, zal de ander dat eerder doen via social media. We kunnen onze chatbot installeren op elk kanaal waarop jij actief bent. Van Whatsapp tot Facebook en van Instagram, Twitter of WeChat tot Telegram – zo ben je altijd en overal bereikbaar!

Flowbot of chatbot?

Flowbot, chatbot… Soms zie je door de bomen de bot niet meer. Het belangrijkste verschil tussen een chatbot en een flowbot is de manier waarop de bot vragen en antwoorden communiceert. Stel: een klant met een vraag opent de chatoptie op jouw website. Een chatbot zal open vragen stellen en herkennen wat er gezegd wordt, om vervolgens een antwoord te formuleren op de vraag van jouw klant. Een flowbot stimuleert ook gesprekken met bezoekers, maar in plaats van te antwoorden op open vragen, geeft hij informatie door vragen te stellen met meerkeuzeopties. Benieuwd naar de beste bot voor jouw organisatie? Neem contact met ons op!

De bezoeker bepaalt

Bij een eenvoudige vraag kan een flowbot prima helpen. Maar we begrijpen ook dat er websitebezoekers zijn die liever met een medewerker spreken. Daarom zitten onze chatspecialisten altijd klaar om het gesprek met de flowbot over te nemen. Dat doen ze al binnen dertig seconden, empathisch én snel!
Onze tevreden klanten
Heb je een vraag?
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!

Jaap van der Meulen