Klantenservice via Twitter uitbesteden

We kennen ze allemaal wel; de korte berichten van maximaal 140 karakters waarin het belangrijk is dat je snel en duidelijk je boodschap overbrengt. In de laatste jaren is Twitter enorm gegroeid en wordt nu nog veel gebruikt voor korte berichten en updates te delen met iemands netwerk. Twitter mag dan niet een van de meest gebruikelijke communicatiekanalen zijn, maar wij geloven erin dat het toch de moeite waard is om te investeren in Twitter als klantenservicekanaal. Samen werken wij aan #ultiemeklanttevredenheid.

Chatkracht

Hoe kan je Twitter inzetten als klantenservicekanaal en welke impact heeft dit?

Twitter gericht op het creëren en delen van korte berichten, dit betreft vaak nieuwtjes, actualiteiten of updates. Het is dus belangrijk om te weten hoe je in een kort, maar krachtig je boodschap overbrengt. Deze snelle communicatie maakt Twitter tot een krachtig medium waarin het draait om het creëren van een netwerk waarin men in contact kan blijven met zijn sociale kring, zakelijke relaties en de bestaande klantenkring. Het laagdrempelige karakter maakt het mogelijk dat iedereen een bericht (ook wel Tweet genoemd) kan plaatsen en het gesprek kan starten.

Extra vertrouwen door de snelle communicatie van Twitter

Als organisatie is het belangrijk om te weten hoe klanten over je denken, maar is het nog belangrijker om te weten wat ze over je schrijven. De snelle communicatie van Twitter maakt het mogelijk om direct te reageren of in contact te komen met (potentiële) klanten om hun twijfels, vragen of klachten snel te beantwoorden en hen verder te helpen. Hierdoor kun je verwachtingen van potentiële klanten op een positieve en eenvoudige manier beïnvloeden. Door direct te reageren op vragen, twijfels of klachten kun je klanten direct helpen bij hun problemen. Dit zorgt voor een hogere conversie, tijdsbesparing en een betere klantretentie!

Dit zorgt voor extra vertrouwen in je organisatie, merk, producten of diensten vanuit het perspectief van de klant en andere potentiële klanten. Je kunt analyseren hoe klanten je producten of services ervaren en hoe zij over jouw organisatie denken. Dit helpt je beter inzicht te krijgen in het imago van je organisatie bij je doelgroep om op basis hiervan een specifieke marketingstrategie te ontwikkelen.

Chatspecialisten

Het uitbesteden van Twitter als klantenservicekanaal

Het is ook mogelijk om Twitter als klantenservicekanaal uit te besteden aan Chatkracht. Wij pakken niet alleen de binnenkomende privéberichten op, maar reageren ook op publieke berichten waarin jouw bedrijf genoemd wordt om potentiële klanten zo snel mogelijk te informeren en te helpen. Hierdoor kunnen wij in kaart brengen hoe jouw doelgroep eruitziet en hoe zij over jou denken. Zo communiceren wij als het verlengstuk van jouw organisatie en zorgen wij ervoor dat jouw organisatie op de juiste wijze gerepresenteerd wordt.

Wil je meer weten over de mogelijkheden die Chatkracht biedt voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies. Je kan ook de telefonie, Google Business, E-mail en andere zaken uitbesteden bij Chatkracht.