Optimaliseer je salesfunnels met Pipedrive

Pipedrive is een software die hun klanten helpt in het optimaliseren van hun customer relationship management (CRM). Met Pipedrive is het mogelijk om eenvoudig leads en deals te beheren, communicatie kunt optimaliseren en de workflow binnen je organisatie kunt automatiseren en optimaliseren. Hierin ligt de nadruk op de mogelijkheden binnen het salesbereik, om sales teams te ondersteunen en data inzichtelijk te maken.

Chatkracht

Wat is Pipedrive en hoe kun je het inzetten voor jouw organisatie?

Pipedrive richt zich voornamelijk op sales- en marketingteams binnen kleine ondernemingen. Met behulp van deze software krijgt je salesteam de salesfunnel inzichtelijk en kunnen zij deze eenvoudig beheren. Pipedrive biedt hierin de mogelijkheid om specifieke statistieken op te halen en zo trends te signaleren die je kunt toepassen in het genereren van leads.

Daarbij is het mogelijk om prospects in kaart te brengen wanneer zij binnenkomen via andere kanalen zoals e-mail. Door je mailkanalen te koppelen aan Pipedrive kun je eenvoudig deze prospects in kaart brengen zonder dat het je te veel tijd en moeite kost om al deze informatie zelf uit te moeten zoeken. Daarbij is het ook mogelijk om direct vanuit Pipedrive te communiceren met deze prospects. Dit is vooral een positieve toevoeging aangezien Pipedrive hun gebruikers op de hoogte stelt wanneer prospects acties ondernemen, zoals het klikken op links of het sturen van e-mails. Zo kun je optimaal inzetten op optimaal klantcontact waarbij je altijd overzicht blijft houden op alle openstaande contacten.

Hoe kan Chatkracht jouw organisatie ondersteunen in het gebruik van Pipedrive?

Bij Chatkracht vinden wij het belangrijk dat communicatie met leads zo soepel en efficiënt mogelijk verloopt. Als organisatie wil je natuurlijk zowel je huidige klanten als potentiële klanten zo goed mogelijk aanspreken en verder helpen. Chatkracht biedt de mogelijkheid om al je communicatiekanalen te koppelen aan Pipedrive om zo alle communicatiestromen waar je leads contact op kunnen nemen en de status hiervan inzichtelijk te maken. Zo kunnen (potentiële) klanten contact opnemen met jouw organisatie op de manier die zij willen en heb jij als organisatie alle mogelijke contacten inzichtelijk en kun je efficiënt je klantcontacten kwalitatief verbeteren. Chatkracht kan ook je Social Messaging, Chatbot, Flowbot en telefonie verzorgen! Wij zijn dé online webcare specialist.