Het belang van goede en persoonlijke klantenservice voor je klanten

Telefonie is als (potentiële) klant een van de meest bekende en veelal gebruikte manieren om in direct contact te komen met een bedrijf. Het biedt deze klanten de mogelijkheid om direct iemand te spreken die hen helpt bij vragen, twijfels of klachten. Ondanks de komst van digitale kanalen is het van belang dat je ook via telefonische kanalen optimaal bereikbaar bent voor klanten wanneer zij liever persoonlijk iemand spreken.

Zo gaan we samen voor #ultiemeklanttevredenheid.

Chatkracht

De rol van telefonisch contact voor je (potentiële) klant

Een van de grootste voordelen van telefonisch contact is dat klanten direct hun vragen kunnen stellen en de antwoorden kunnen krijgen die zij nodig hebben. Doordat telefonisch contact de mogelijkheid biedt om sneller contact op te nemen en wordt door velen gezien als de basis voor je klantenservice. Wanneer je telefonisch niet goed bereikbaar bent voor je potentiële klanten, zullen zij minder vertrouwen hebben in je organisatie.

Daarbij biedt telefonisch contact iets wat voornamelijk digitale klantenservicekanalen zoals E-mail en social-messaging niet bieden; persoonlijk contact. Potentiële klanten hebben meer vertrouwen in je organisatie en de producten of diensten die je aanbiedt wanneer zij persoonlijk iemand gesproken hebben over hun vragen of twijfels. Vooral wanneer hun vragen wat complexer zijn, biedt telefonisch contact de mogelijkheid om echt de tijd te nemen om deze vragen sneller en beter op te lossen.

Onze mensen nemen graag het werk uit handen en streven daarbij constant naar #ultiemeklanttevredenheid. Voor jou en ook voor jouw klanten.

Hoe het (gedeeltelijk) uitbesteden van je telefonische kanalen de meerwaarde van je klantenservice vergroot

Het is duidelijk dat een goede telefonische bereikbaarheid erg belangrijk is voor het vertrouwen dat (potentiële) klanten hebben in je organisatie. Echter kan het onderhouden van je telefonische klantenservice een tijdrovende taak zijn. Hierin biedt het (gedeeltelijk) uitbesteden van je klantenservice veel kansen om zowel optimaal bereikbaar te zijn als blijvend waardevolle klantcontacten te creëren.

Zo kun je ervoor kiezen om je gehele telefonische klantenservice aan Chatkracht uit te besteden. Onze communicatiespecialisten weten hoe zij jouw klanten telefonisch te woord moeten staan en kunnen hen verder helpen met hun vragen, twijfels of klachten.

Zo maken wij impact, meerwaarden en creëren wij tijdsbesparing, dat is #ultiemeklanttevredenheid.

Chatspecialisten

Het gedeeltelijk uitbesteden van je telefonische klantenservice

Telefonie klantenservice uitbesteden is ook belangrijk wanneer je als organisatie toch graag je eigen telefonische klantenservice wil beheren. Hierbij is het gedeeltelijk uitbesteden een waardevolle factor in het optimaliseren van je klantenservicestrategie. Wanneer alle telefoonlijnen bezet zijn, kunnen onze communicatiespecialisten je klanten alsnog te woord staan om te voorkomen dat zij erg lang moeten wachten en daardoor ophangen en op een later moment geen contact meer zoeken. Zo is het ook mogelijk om je telefonische klantenservice uit te besteden in bijvoorbeeld het weekend of buiten kantooruren. Zo vergroot je de bereikbaarheid van je organisatie en kun je klanten te woord staan op momenten dat jij zelf niet bereikbaar bent.

Dit is hoe wij dagelijks gaan voor #ultiemeklanttevredenheid.