Klantenservice via Google Business uitbesteden

Het belang van Google Business voor de zichtbaarheid van je organisatie. Het is al langer bekend dat de zichtbaarheid van je organisatie in zoekmachines zoals Google een belangrijke factor is in het bereiken van potentiële klanten. Maar naast het vergroten van je zichtbaarheid doordat jouw organisatie hoger in de zoekresultaten staat, kun je dit kanaal ook omzetten in een visitekaartje voor jouw organisatie door gebruik te maken van Google Business.

Zo gaan we samen voor #ultiemeklanttevredenheid.

Chatkracht

Hoe je Google Business strategisch kunt inzetten voor jouw organisatie

Google Business is een optimale uitkomst voor fysieke bedrijven die op lokaal niveau potentiële klanten aan willen spreken. Dit komt omdat Google Business een vereiste heeft en dat is dat je een fysieke locatie moet hebben waar je interactie met klanten hebt. Wanneer jouw organisatie aan deze eis voldoet, is het vrij eenvoudig en gratis om Google Business op te zetten.

Dit werkt als volgt. Google biedt jouw organisatie de mogelijkheid je organisatie op Google te “claimen”. Dit betekent dat, als je laat zien dat de organisatie aan jou toebehoort, dat je deze plek kunt claimen en potentiële klanten direct informatie kunt bieden over jouw organisatie. Dit kan in de vorm van informatie, foto’s of reviews van jouw klanten. Door het uitbreiden van je Google Kenniskaart kun je als organisatie ook online klantenservice bieden, offertes opstellen of afspraken inplannen. Onze mensen nemen graag het werk uit handen en streven daarbij constant naar #ultiemeklanttevredenheid. Voor jou en ook voor jouw klanten. Verder kijken dan Google Business? Check dan onze antwoordservice of receptiedienst!

De meerwaarde van Google Business in combinatie met online klantenservice

Onderzoek toont aan dat bijna driekwart van alle zoekopdrachten via Google gedaan wordt. Dit vormt dan ook meteen de eerste meerwaarde van Google Business voor jouw organisatie. Je wordt als organisatie direct zichtbaar voor potentiële klanten die op lokaal niveau op zoek zijn naar een product of dienst die jij aanbiedt. Nu je opvalt onder de groep die interesse heeft in wat je aanbiedt, kun je hen vervolgens die informatie bieden die hen overtuigd om bij jou organisatie klant te worden. Google Business biedt dus niet alleen een mooi en zichtbaar visitekaartje op de grootste zoekmachine op de markt, het helpt je ook potentiële klanten te informeren en hen de mogelijkheid te bieden om direct tot aankoop of aanvraag over te gaan. Zo maken wij impact en creëren wij meerwaarde, dat is #ultiemeklanttevredenheid.

Chatspecialisten van Chatkracht

Google Business als eerste waardevolle klantcontact

Bij Chatkracht zien wij de meerwaarde van Google Business als het opzetten van het eerste klantcontact om vervolgens via een optimale, digitale klantenservice de algehele klantervaring die potentiële klanten hebben met je merk te verbeteren. Door deze groep de mogelijkheid te bieden om direct contact op te nemen met jouw organisatie, kun je twijfels wegnemen en vragen beantwoorden om zo deze groep potentiële klanten optimaal van dienst te zijn. Zo haal je niet alleen het meeste uit de optimalisatie van je vindbaarheid, maar creëer je ook dat eerste klantcontact dat de basis vormt voor de verdere klantervaring. Naast Google Business zijn er ook andere zakelijke klantenservice stromingen die wij voor jouw bedrijf kunnen uitvoeren zoals klantenservice via de website. Dit kan alleen met toegang tot de voor jullie essentiële systemen. Denk daarbij aan Lightspeed, Magento, WooCommerce, Shopify, Prestashop en CCV Shop.

Dit is hoe wij dagelijks gaan voor #ultiemeklanttevredenheid.