Optimale
leadgeneratie met de tools van Chatkracht

Chatkracht zorgt ervoor dat je op elk moment bereikbaar bent voor jouw potentiële klant. Wij zorgen voor warme leads op de kanalen waarop jouw organisatie actief is.

Zet websitebezoekers om in warme leads

Live chat kan onder andere worden ingezet als tool om extra sales te genereren. Onze chatspecialisten zullen zich dan richten op het bevorderen van warme leads voor jouw organisatie. Dit begint bij het proactief aanspreken van jouw websitebezoekers. Door gebruik te maken van triggers (ook wel pop-ups genoemd) stimuleren wij (potentiële) klanten om een chat te starten. Dat is het ultieme doel bij je klantenservice uitbesteden. Ook kan dit klantencontact worden uitgevoerd door onze telefoonservice of antwoordservice.

Hierin stellen wij de bezoeker vragen over de specifieke pagina waarop hij of zij zich bevindt. Bijvoorbeeld of er vragen zijn over het product en dat onze chatspecialist klaar zit om deze vragen direct te beantwoorden.

“Als we kijken naar de cijfers zien we dat gemiddeld 3 tot 5 procent van de websitebezoekers  een chatgesprek start. Vervolgens wordt meer dan 25% van de gesprekken geconverteerd naar een lead of direct sale!”

Chatkracht zorgt ervoor dat je op
elk moment bereikbaar bent voor
jouw potentiële klant. Wij zorgen
voor warme leads op de kanalen
waarop jouw organisatie actief is.

Zet websitebezoekers om in warme leads

Door live chat in te zetten zullen jouw (potentiële) klanten direct een persoonlijke en prettige ervaring hebben. Als websitebezoekers een chat starten zullen onze chatspecialisten hen begroeten zoals jij dat graag wilt. Onze specialisten maken gebruik van het kenniscentrum dat samen is opgesteld, zo weten wij precies op welke manier en hoe we klanten kunnen helpen. Naast live chats kunnen wij ook je (hybride) chatbot of flowbot verzorgen.

Daarnaast stellen wij vragen die van belang zijn voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan op welke termijn iemand aan gaat schaffen, welk budget iemand in gedachten heeft en welke wensen er voor iemand van belang zijn. Met behulp van deze input vanuit de chat heb jij al een jumping-off point voor de opvolging met de klant. Op deze manier zet je potentiële klanten die je website bezoeken om in echte klanten.

Zodra onze chatspecialisten genoeg informatie hebben verzamelt in de chat, is het tijd om de lead aan jouw organisatie door te geven. De chatspecialist zal het gesprek op een correcte manier afronden en deze zo snel mogelijk doorsturen naar jouw organisatie. Zo kun je direct contact opnemen en benut je de warme lead optimaal! Wist je dat wij ook andere klantenservice zoals Social Messaging, E-mailinbound callcenter en telefonie kunnen uitvoeren? Chatkracht is de ideale partner voor je webcare!

Verhoog de conversie van jouw website

Door onder andere live chat te laten uitbesteden door Chatkracht zorg je ervoor dat je altijd laagdrempelig bereikbaar bent voor (potentiële) klanten. Wij komen op het juiste moment in contact met jouw websitebezoeker. Hierdoor zetten wij jou potentiële klant om in een warme lead.

Help bezoekers veder in hun customer journey

Onze chatspecialisten beantwoorden vragen van (potentiële) klanten. Hiermee nemen wij onduidelijkheden en belemmeringen weg. Daardoor komen bezoekers direct verder in het bestelproces. Dit zorgt niet alleen voor meer bestellingen, maar creëert ook vertrouwen in jouw organisatie.

Een persoonlijke aanpak zorgt voor vertrouwen

Een belangrijk element bij een aankoop is vertrouwen. Het ontbreken van vertrouwen is een veel genoemde barrière om niet over te gaan tot een bestelling. Met de bereikbaarheid en snelheid van Chatkracht zorg je direct voor meer vertrouwen in jouw organisatie. Doordat achter de live chat op jouw website echte mensen zitten krijg je een menselijk gezicht. Naar deze persoonlijke aanpak zijn websitebezoeker altijd op zoek. Dit schept vertrouwen in jouw organisatie.

Bespaar tijd met de koppelingen van Chatkracht

Standaard sturen wij alle gevoerde chatgesprekken door naar het mailadres dat we met elkaar hebben afgesproken. Om hierin efficiënter te werken en tijd te besparen kunnen onze chatspecialisten het lead-formulier van jouw CRM-systeem invullen. Zo wordt de lead direct op de juiste manier in jouw systemen verwerkt en heb je alles in één overzicht. Wel zo efficiënt! Wij hebben ervaring in verschillende soorten CRM-systemen zoals Salesforce, Hubspot, Simplicate, Pipedrive, Teamleader en ZOHO.

Hoe Chatkracht
#ultiemeklanttevredenheid
mogelijk heeft gemaakt voor haar klanten
200+
tevreden klanten
+ 4 jaar
in het implementeren en onderhouden van maatwerk chatvensters
+ 100k
gevoerde chatgesprekken
< 20 seconden
is gemiddelde tijdsduur van de eerste reactie van een chatspecialist