De meerwaarde van WooCommerce voor je klantenservicestrategie
Het is van groot belang dat je jouw klanten een optimale klantervaring biedt. Of je nu een E-commerce webshop ter aanvulling van je fysieke winkel hebt of dat je uitsluitend online je producten verkoopt. Chatkracht helpt je bij het bieden van deze optimale klantervaring. Bijvoorbeeld met de koppeling van WooCommerce. Door de systemen die je webshop draaiende houden voortdurend te optimaliseren en aan te passen op je strategie kun je samen met Chatkracht het meeste uit je webshop halen. WooCommerce is een tool die je kan helpen je webshop te optimaliseren om je websitebezoekers een uitmuntende klantervaring te bieden. Samen met Chatkracht streef je daarin naar #ultiemeklanttevredenheid.
Wat is WooCommerce ?
In een zin is WooCommerce te omschrijven als een webshop plug-in die het mogelijk maakt om een webshop op te zetten op een website die draait op WordPress. Door een breed aanbod in thema’s en plug-ins die speciaal voor WooCommerce zijn ontwikkeld kun je je webshop optimaliseren om ervoor te zorgen dat jouw webshop jouw organisatie zo goed mogelijk representeert. De specialisten van Chatkracht denken hier graag in mee. Daarbij is het relatief eenvoudig om koppelingen te maken met systemen van derden, zoals bijvoorbeeld diverse betaalmogelijkheden, waardoor je klanten een zo compleet mogelijke klantervaring biedt die hun verwachtingen overtreft. Door onze jarenlange ervaring weten we precies welke koppelingen voor jou interessant kunnen zijn!
Wat kan WooCommerce betekenen voor jouw organisatie?
Een goed functionerende webshop is de basis voor een positieve klantervaring. Consumenten bezoeken een webshop met één specifiek doel: het doen van een aankoop. Het is dus als organisatie belangrijk dat jij dit zo eenvoudig mogelijk maakt en tegelijkertijd de ervaring die klanten hebben zo positief mogelijk maakt. Dit begint bij het creëren van een hoge gebruiksvriendelijkheid. WooCommerce draagt hierin bij door het relatief eenvoudig te maken om een professionele webshop neer te zetten. Zo maak je de ervaring van websitebezoekers niet alleen makkelijker, maar ook aangenamer. Zo zorgen wij samen voor tijdsbesparing, een hogere klantretentie en conversieverhoging.
Chatkracht dient hierin als verlengstuk van WooCommerce en daarbij als verlengstuk van jouw organisatie. Wij denken met de klant mee, hiermee vergroten wij onder andere de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Dit neemt drempels weg en draagt bij het aan het doen van de daadwerkelijke aankoop.
Het grote aanbod van WooCommerce biedt ook veel flexibiliteit voor jouw organisatie. Naast het feit dat een WooCommerce webshop eenvoudig te onderhouden is, is het ook erg customizable. Je kunt de webshop van jouw organisatie zo inrichten als jij deze voor ogen ziet en hoe je doelgroep hem graag ziet. WooCommerce biedt voor ieder wat wils, de specialisten van Chatkracht denken hierin graag mee. Zo kan er op de website een chatbot, flowbot of live-chat functie worden toegevoegd ter ondersteuning van de webcare klantenservice. Ook een hybride chatbot behoort tot de mogelijkheden van Chatkracht.
De ondersteunende werkzaamheden van Chatkracht
Bij Chatkracht stellen wij de ultieme klantervaring voorop. Wij vinden het belangrijk dat de klant aan elk klantcontact een positief gevoel overhoudt. Daarom specialiseren wij ons in het verzamelen en analyseren van de data die wij via diverse klantenservicekanalen ontvangen om zo niet alleen onze dienstverlening, maar ook de algehele klantervaring van jouw websitebezoekers te verbeteren. Zo functioneren wij als verlengstuk van jouw organisatie en zijn wij representatief voor hetgeen wat jouw organisatie uit wil stralen. Naast WooCommerce hebben wij ook ervaring met de volgende CMS systemen: