Tropic Trees

12% conversiestijging door persoonlijke communicatie en optimale bereikbaarheid

Tropic Trees, dé tropische planten webshop van Nederland

Chatkracht werkt al drie jaar samen met Tropic Trees waarin wij hen ondersteunen in het optimaliseren van hun communicatiekanalen; zo zijn wij zowel telefonisch, per mail, via chat en via verkoopkanalen als Amazon en Bol.com optimaal bereikbaar voor Tropic Trees. Hier pakken wij binnenkomende klantvragen op en beantwoorden wij vragen, geven wij advies en lossen wij problemen op voor Tropic Trees.

De doelstelling van Tropic Trees en Chatkracht

De voornaamste doelstelling van Chatkracht is om Tropic Trees te ondersteunen in het vergroten van hun bereikbaarheid en optimalisatie van de customer journey, zowel telefonisch als online. Snelle en persoonlijke klantenservice is hierin een belangrijke factor. Daarom hebben wij een aantal belangrijke criteria opgesteld. Deze betreffen snelle reacties, bereikbaar zijn in de avonduren, een team met empathische medewerkers en korte lijntjes met Tropic Trees. Op deze wijze hebben wij al meer dan 5000 tickets behandeld.

“Onze conversie is gestegen met 12% en 85% van de vragen vangt Chatkracht af. Dit scheelt veel tijd waardoor wij onze kunnen richten op onze core business.”

Hugo Breukers - Eigenaar van Tropic Trees

Hoe Chatkracht Tropic Trees ondersteunt in het vergroten van hun
klantervaring

Een optimale bereikbaarheid heeft een positieve effect op de customer journey en het conversiepercentage. Door elke contactaanvraag snel op te pakken, ontvangen klanten de informatie die zij nodig hebben, worden zij sneller en persoonlijk geholpen en zijn zij sneller tevreden over hun aankoop.

Van de aanvragen behandeld door Chatkracht

Toename in het conversiepercentage

De samenwerking is begonnen met het uitbesteden van de live chat van Tropic Trees. Dit is later uitgebreid naar het uitbesteden van de telefonie en het beheren van de marketplaces: “De samenwerking is erg prettig, mede door de korte lijntjes, de kwaliteit en de persoonlijke aandacht. Chatkracht is een partij die meedenkt en daarnaast doen zij wat ze beloven. Dat is de reden waarom wij al ruim 3 jaar met hen samenwerken.”

Hugo Breukers - Eigenaar van Tropic Trees

Waarom je moet kiezen voor het gedeeltelijk uitbesteden
van de klantenservice

Tijdbesparing voor de huidige werknemers
van Tropic Trees

Het uitbesteden van de klantenservice levert veel voordelen op. Het eerste voordeel is het creëren van tijdbesparing voor huidige werknemers van Tropic Trees; de communicatiespecialisten van Chatkracht kunnen terugkerende vragen eenvoudig beantwoorden: “De reden dat wij voor Chatkracht hebben gekozen, is door het unieke selling point: zeven dagen in de week bereikbaar (ook in avonduren) met altijd een snelle en klantvriendelijke reactie via zowel de Live Chat functie als de telefonie. Mede dankzij Chatkracht kunnen wij onze bezoekers een fijne en efficiënte klantreis bieden.”

Het inspelen op commerciële kansen middels een proactive strategie

Het tweede voordeel is het inspelen op commerciële kansen middels een proactieve strategie. Door klanten vroeg in de customer journey proactief en op een laagdrempelige wijze aan te spreken doen zij sneller een aankoop: “De implementatie van zowel de chatfunctie als de doorschakeling van de telefonie was zo geregeld door Chatkracht. Vooraf werd een uitgebreid kenniscentrum samengesteld, meerdere medewerkers zijn op locatie geweest om een indruk te krijgen. Missende informatie wordt bijgevoegd en updates worden direct verwerkt.“

Het inspelen op commerciële kansen middels een proactive strategie

Een derde voordeel is het vergroten van het inzicht in de klant. Door alle contactaanvragen te labelen in een maatwerk dashboard krijgen wij inzicht in de klanten en hun behoeftes. Hierdoor kunnen wij Tropic Trees adviezen geven over het optimaliseren van de klantervaring: “Wij hebben overwogen om zelf een klantenservice medewerker aan te nemen. Dit was echter niet rendabel, zeker niet gezien het feit dat Chatkracht meer dan 82 uur voor ons bereikbaar is. Daarnaast zijn wij sterk afhankelijk van het seizoen, voor ons is het erg prettig dat Chatkracht meedenkt m.b.t. de investering. Onze klanten zijn er van overtuigd dat ze met team van Tropic Trees communiceren, dat is een groot compliment voor het team van Chatkracht.”

Meer weten over de mogelijkheden
van het uitbesteden van
je klantenservice?

Neem contact met ons op!

De toekomstige samenwerking tussen Chatkracht en Tropic Trees

In de toekomst Chatkracht zich richten op het optimaal benutten van binnenkomende data om Tropic Trees beter te kunnen adviseren over commerciële kansen. Daarnaast zien beide partijen kansen in het oppakken van klantvragen op kanalen zoals Bol.com en Amazon: “Marketplaces zoals Bol.com en Amazon zijn ideale verkoopkanalen voor Tropic Trees, de eisen omtrent klantcontact zijn echter erg streng. Chatkracht kan ons hier in ondersteunen” aldus Ron van Tropic Trees.

Door middel van persoonlijke, snelle en directe communicatie vernieuwen wij klantcontact.

Klantenservice
specialisten van
Chatkracht

Dagelijkse bereikbaarheid
van de Chatkracht
Bereikbaar van maandag tot
zaterdag van 9:00 tot 21:00 uur.
Bereikbaar op zondag
van 12:00 tot 21:00 uur.
Reactietijd van Chatkracht

Bij Chatkracht reageren wij
binnen 30 seconden.

Een interne
klantenservice
medewerker

Dagelijkse bereikbaarheid
van de klantenservice
Op werkdagen bereikbaar
van 9:00 tot 17:00 uur.
Niet bereikbaar in het
weekend
Reactietijd van een medewerker

De gemiddelde reactietijd van een
interne medewerker 2 minuten
en 40 seconden.

Heb je een vraag?
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!

Jaap van der Meulen