Edukans

Betere bereikbaarheid in de avonduren en het weekend

Edukans is dé ontwikkelingsorganisatie voor onderwijs, die zich richt op kwalitatief goed basis- en beroepsonderwijs, gelijke onderwijskansen voor meisjes en onderwijs in noodsituaties.

Wereldwijd gaan 258 miljoen kinderen en jongeren niet naar school of ze stoppen voortijdig met hun opleiding. Onderwijs geeft kinderen vaardigheden waarmee ze aan een goede toekomst kunnen bouwen, daarom werkt Edukans iedere dag aan beter onderwijs in ontwikkelingslanden. Een volwassene met de capaciteiten om zijn eigen toekomst te beïnvloeden die zijn kinderen dezelfde kans geeft.

De doelstelling van Edukans en Chatkracht

“Edukans is een kleine organisatie en met weinig handen moet veel werk worden verzet. Chatkracht neemt ons werk uit handen en verbetert de bereikbaarheid van Edukans voor onze klanten.”

- Jeanine Hoekstra, medewerker online marketing & communicatie bij Edukans.

Tegen dit probleem liep Jeanine aan voordat zij met Chatkracht in zee ging. Ondanks de grote groep vrijwilligers was het niet mogelijk om de klantenservice voldoende bereikbaar te hebben op een
niveau dat bij een organisatie hoort. Het doel was dan ook om een goede bereikbaarheid te krijgen
voor sponsoren, vrijwilligers en geïnteresseerden.

Hoe Chatkracht Edukans ondersteunt in het vergroten van hun klantervaring

“Edukans is een kleine organisatie en met weinig handen moet veel werk worden verzet. Chatkracht neemt ons werk uit handen en verbetert de bereikbaarheid van Edukans voor onze klanten.”

Jeanine Hoekstra, medewerker online marketing & communicatie bij Edukans

Het belangrijkste doel van Edukans met het uitbesteden van live chat was het realiseren
van tijdsbesparing voor haar eigen werknemers en vrijwilligers. Met deze doelstelling in ons achterhoofd hebben wij gekeken naar een passende oplossing voor Edukans.

0 %

Van de gesprekken
wordt gevoerd in de ochtend

0 %

Van de gesprekken
wordt gevoerd in de middag

0 %

van de gesprekken
wordt gevoerd in de avond

Hoe ziet de samenwerking tussen Chatkracht en Edukans eruit?

Het realiseren van tijdsbesparing voor de werknemers van Edukans door de online aanwezigheid en bereikbaarheid te vergroten. Dit was ons doel om het probleem van Edukans op te lossen. Hiermee is onze samenwerking begonnen in de vorm van een pilotfase, waarbij wij onze dienstverlening twee maanden uitprobeerden op de website van Edukans. Hierbij lag de focus op de complete ontzorging van de digitale klantenservice en het vergroten van de online bereikbaarheid van de website.

Na afloop van deze pilotfase werd de meerwaarde van de live chatfunctie duidelijk voor Edukans. Door betere bereikbaarheid en een verlagende drempel om via live chat contact op te nemen hebben hebben ervoor gezorgd dat de organisatie met meer (potentiële) donateurs in contact komt.

Chatkracht is voor veel geïntereseerden en leden van Edukans het eerste aanspreekpunt. Mensen die anders telefonisch of via e-mail contact op zouden opnemen, worden nu direct via de website op weg geholpen. Dit komt omdat Chatkracht de mogelijkheid biedt om op een laagdrempelige manier contact op te nemen met Edukans, waardoor websitebezoekers sneller antwoord krijgen op hun vragen. Edukans verwacht dat zij hierdoor in contact komen met mensen die Edukans anders zouden mislopen.

Meer weten over de mogelijkheden van live chat voor jou?

Wat is onze visie voor de toekomst?

Het realiseren van een voortdurende, mooie samenwerking waarbij Chatkracht als verlengstuk van Edukans blijft functioneren.

Dat is onze visie. Wij zijn trots op deze samenwerking en willen in de toekomst waarde blijven creëren voor de websites van Edukans. Binnen onze dienstverlening staan het bieden van transparantie, het leveren van maatwerk en een toegevoegde waarde voor Edukans centraal. Door open en transparante communicatie over de voortgang van onze dienstverlening, wordt de waarde van onze dienstverlening zichtbaar en hebben wij inzicht in de punten waarop wij onze dienstverlening kunnen optimaliseren. Het leveren van maatwerk is belangrijk om altijd de beste oplossing te kunnen bieden, zowel op de vraag van Edukans als die van de websitebezoeker. Door deze doelstellingen nu en in de toekomst na te streven, willen wij toegevoegde waarde blijven creëren voor Edukans én hun websitebezoekers.
Heb je een vraag?
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!

Jaap van der Meulen