Artificial Intelligence (AI) – we kunnen er tegenwoordig niet meer omheen. En dat is maar goed ook, want de ontwikkelingen op dit gebied zijn heel nuttig voor het verbeteren van jouw klantenservice. Artificial Intelligence is de technologie die machines in staat stelt om te denken en te leren op een manier die lijkt op hoe mensen dat doen. Wij van Chatkracht weten precies hoe we die technologie kunnen inzetten om jouw klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Wie kiest voor onze ondersteuning, kan dan ook rekenen op een betere bereikbaarheid, razendsnelle responstijd en een optimale klantervaring. Benieuwd hoe wij AI kunnen gebruiken binnen jouw bedrijf? Lees verder of neem contact met ons op!
De vraag is dus niet of AI jouw klantenservice kan ondersteunen, maar hoe. Er zijn meerdere mogelijkheden om Artificial Intelligence te integreren in jouw klantenservice. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om met jouw website bezoekers te communiceren via een chatbot of flowbot. Dit zijn computergestuurde gesprekspartners die we zo instellen dat ze jouw klanten vriendelijk en persoonlijk te woord kunnen staan, op een manier die past bij jouw bedrijf. Het voordeel van zo’n digitale medewerker is dat het jouw bereikbaarheid enorm vergroot. Onze chatbot is namelijk niet alleen doordeweeks, maar ook in het weekend én op feestdagen beschikbaar voor jouw klanten. Zo helpt onze chatbot jouw klanten altijd en overal en genereert hij vierentwintig uur per dag leads, terwijl jij een hoop tijd bespaart. Wil je de ondersteuning van een chatbot of flowbot aanvullen met de empathische skills van onze communicatiespecialisten? Dan kun je kiezen voor een hybride chatbot! Als we het hebben over AI, is de kans groot dat jij gelijk denkt aan ChatGPT. Deze AI-gedreven chatbot opent óók veel deuren voor de automatisering van jouw klantenservice. Welke van deze AI-koppelingen het beste past bij jouw bedrijf, vertellen we je graag.
Als je besluit jouw klantenservice uit te besteden aan Chatkracht, gaan we aan de hand van drie fases op zoek naar een AI-koppeling die het beste bij jou past.
We starten graag met een goed gesprek. Daarin horen we graag alles over jouw huidige klantenservice. Deze gegevens vormen de basis voor nieuwe doelstellingen. We kijken welke kanalen jouw klanten gebruiken, welke softwareprogramma’s daarbij passen en welke AI-oplossingen we daaraan kunnen koppelen. Werkt jouw organisatie al met een bepaalde software, zoals Magento of Lightspeed? Dan sluiten we onze systemen daar naadloos op aan. Vervolgens is het tijd voor de implementatie: we automatiseren (een deel van) jouw klantenservice met Artificial Intelligence.
Uit de klantgesprekken die Chatkracht met behulp van AI-koppelingen voor jou voert, komt veel waardevolle data voort. Denk aan gegevens over gespreksonderwerpen, gespreksduur en tevredenheid na afloop van een gesprek. Chatkracht gebruikt deze informatie om jouw klantenservice te optimaliseren. Zo kunnen we de antwoorden die een chatbot of flowbot geeft gemakkelijk aanpassen.
Er is een kans dat er meer nodig is dan Artificial Intelligence om jouw klanten te helpen. In het geval van een complexe vraag bijvoorbeeld of als jouw klant liever telefonisch wordt geholpen. Om te voorkomen dat jouw klanten met vraagtekens achterblijven, zitten onze communicatiespecialisten in zo’n geval klaar als back-up. Zij pakken de vraag in no-time op en zorgen dat jouw klanten alle antwoorden krijgen die ze nodig hebben!
De data die voortkomt uit de gesprekken die onze AI-koppelingen met jouw klanten voeren, worden gebundeld om te analyseren. Dat doen we via een voor jou inzichtelijk dashboard, zodat jij ook altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen jouw klantenservice.
“En hoe zit dat dan met de privacy?”, vraag je je misschien af. Dat is simpel: de verantwoordelijkheid voor deze data ligt bij Chatkracht. Uiteraard houden wij ons daarbij strikt aan de bestaande wet- en regelgeving.
Wil je meer weten over onze diensten, of ben je benieuwd hoe we jouw klantenservice kunnen verbeteren? Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!
We weten alles van live chat, chatbot, flowbot, social messaging en e-mail
klantenservice! Stel je vraag hieronder, we komen graag in contact!
Adres
Chatkracht
Meest bezochte
Pagina’s
Vind ons op
Social Media
(C) 2025 Chatkracht BV | Privacy | Algemene voorwaarden